Algemene Voorwaarden BEWUST MOMS@HOME
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van De Ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aansprakelijkheid en vrijwaringen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument/ Zakelijk Afnemer gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht in geval van internetverkoop;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst (op afstand) aangaat met De Ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de Consument/ Zakelijk Afnemer of De Onder-nemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een ma-nier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de Consument/ Zakelijk Afnemer om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. De Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten (op af-stand) aan Consument/ Zakelijk Afnemer aanbiedt;
8. Zakelijke Afnemer: de natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van beroep of be-drijf en een overeenkomst (op afstand) aangaat met De Ondernemer;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door De On-dernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat Consument/ Zakelijk Afnemer en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van De Ondernemer.
Artikel 2 - Identiteit van De Ondernemer
BEWUST MOMS @ HOME handelend onder de namen KDOBOX.NL, Snoepreus en Pastorie 13, KvK 61981680.
E-mailadres: info@kdobox.nl
Btw-identificatienummer: NL002168939B96
Grotestraat 13, 5841AA te OPLOO
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van De Ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst (op afstand en bestellingen) tussen De Ondernemer en Consument/ Zakelijk Afnemer.
2. Voordat de overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, is de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Consument/ Zakelijk Afnemer beschikbaar gesteld via de navolgende link: https://www.kdobox.nl/l/tac. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaar-den bij De Ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de Consument/ Zakelijk Afnemer zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst (op afstand) elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, de tekst van deze alge-mene voorwaarden langs elektronische weg aan de Consument/ Zakelijk Afnemer ter be-schikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Consument/ Zakelijk Afnemer op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. In-dien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst (op afstand) wordt geslo-ten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Consument/ Zakelijk Afnemer langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de Consument/ Zakelijk Afnemer zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment ge-heel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoor-deeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. De Ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden pro-ducten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Consument/ Zakelijk Afnemer mogelijk te maken. Als De Onderne-mer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden De Ondernemer niet.
4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aan-leiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeen-komen met de echte kleuren van de producten.
6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Consument/ Zakelijk Afnemer duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbon-den. Dit betreft in het bijzonder:
• de prijs inclusief belastingen;
• de eventuele kosten van verzending;
• de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
• het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
• de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
• de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen De Onderne-mer de prijs garandeert;
• de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel, en;
• de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Consument/ Zakelijk Afnemer van het aanbod en het vol-doen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de Consument/ Zakelijk Afnemer het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt De Ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door De Onder-nemer is bevestigd, kan de Consument/ Zakelijk Afnemer de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft De Ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de Consument/ Zakelijk Afnemer elektronisch kan betalen, zal De Ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De Ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de Consu-ment/ Zakelijk Afnemer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die fei-ten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst (op afstand). Indien De Ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De Ondernemer zal bij het product of dienst aan de Consument/ Zakelijk Afnemer de vol-gende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Consument/ Zakelijk Af-nemer op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdra-ger, meesturen:
a. het postadres van de vestiging van De Ondernemer waar de Consument/ Zakelijk Afnemer met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Consument/ Zakelijk Afnemer van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij De Ondernemer deze gegevens al aan de Consument/ Zakelijk Afnemer heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van vol-doende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de Consument/ Zakelijk Afnemer de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenk-termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de Consument/ Zakelijk Afne-mer of een vooraf door de Consument/ Zakelijk Afnemer aangewezen en aan De Onderne-mer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de Consument/ Zakelijk Afnemer zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan De Ondernemer retourneren, conform de door De Ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3. Wanneer de Consument/ Zakelijk Afnemer gebruik wenst te maken van zijn herroepings-recht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan De Ondernemer door een mail te sturen naar info@kdobox.nl. Nadat de Consument/ Zakelijk Afnemer kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De Consument/ Zakelijk Afne-mer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. Het retour kan geretourneerd worden naar:
KDBOX.NL
Grotestraat 13, 5841AA te OPLOO
Met daarbij de pakbon/ factuur waarop de Consument/ Zakelijk Afnemer aangeeft welke producten in het pakket zitten, in de originele verpakking en in onbeschadigde en ongebruik-te staat.
Bij binnenkomst van het retourpakket checkt ondernemer de inhoud en meldt dit bij de Con-sument/ Zakelijk Afnemer. Zodra de retourorder goedgekeurd en gecheckt is, boekt onder-nemer het tegoed binnen 14 dagen terug.
4. Indien de Consument/ Zakelijk Afnemer na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het pro-duct niet aan De Ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
5. Bij levering van diensten heeft de Consument/ Zakelijk Afnemer de mogelijkheid de over-eenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, in-gaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst, echter minimaal 7 dagen voor-gaand aan de geplande uitvoering van de dienst.
6. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de Consument/ Zakelijk Afnemer zich richten naar de door De Ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
In geval van Herroeping, kunt u gebruik maken van het navolgende formulier:
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
– Aan [naam, adres, e-mailadres webwinkel]:
– Ik/Wij* deel/delen(*) u hierbij mede dat ik/wij(*) onze overeenkomt betreffende de verkoop van de volgende goederen herroep/herroepen(*)
– Besteld op(*)/Ontvangen op(*)
– Naam/Namen consument(en)
– Adres consument(en)
– Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
– Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is”
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1. Indien de Consument/ Zakelijk Afnemer gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de Consument/ Zakelijk Afnemer een bedrag betaald heeft, zal De Ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal ge-schieden via dezelfde betaalmethode die door de Consument/ Zakelijk Afnemer is gebruikt tenzij de Consument/ Zakelijk Afnemer nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere be-taalmethode.
3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de Consument/ Zakelijk Afnemer zelf is de Consument/ Zakelijk Afnemer aansprakelijk voor eventuele waardever-mindering van het product.
4. De Consument/ Zakelijk Afnemer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardever-mindering van het product wanneer door De Ondernemer niet alle wettelijk verplichte in-formatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. De Ondernemer kan het herroepingsrecht van de Consument/ Zakelijk Afnemer uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien De Ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door De Ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Con-sument/ Zakelijk Afnemer;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop De On-dernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de Consument/ Zakelijk Af-nemer de verzegeling heeft verbroken.
h. voor hygiënische producten waarvan de Consument/ Zakelijk Afnemer de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de Consument/ Zakelijk Afnemer is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen;
d. de herroepingstermijn verstreken is.
Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aange-boden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan De Ondernemer producten of diensten waarvan de prij-zen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar De Ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn al-leen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien De Ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de Consument/ Zakelijk Afnemer de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is De Onderne-mer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
1. De Ondernemer staat er, voor zover voor De Ondernemer redelijk en billijk mogelijk is en verwacht kan worden, voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeen-komst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst be-staande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. Een door De Ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Consument/ Zakelijk Afnemer op grond van de overeenkomst tegenover De Ondernemer kan doen gelden.
3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 weken na levering aan De Ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
4. De garantietermijn van De Ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De Ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de Consument/ Zakelijk Afnemer, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
5. De garantie geldt niet indien:
• De Consument/ Zakelijk Afnemer de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
• De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van De Ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
• De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel 11 - Levering en uitvoering
1. De Ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aan-vragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de Consument/ Zakelijk Afnemer aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij Consument/ Zakelijk Afnemer akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeel-telijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Consument/ Zakelijk Afnemer hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De Consument/ Zakelijk Afnemer heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De Consument/ Za-kelijk Afnemer heeft geen recht op een schadevergoeding.
4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de Consument/ Zakelijk Afnemer geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de Consument/ Zakelijk Afnemer geen recht op schadevergoeding.
5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal De Ondernemer het bedrag dat de Consument/ Zakelijk Afnemer betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal De Ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van De Ondernemer.
7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij De Ondernemer tot het moment van bezorging aan de Consument/ Zakelijk Afnemer of een vooraf aangewezen en aan De Ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
1. De Consument/ Zakelijk Afnemer kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aan-gegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De Consument/ Zakelijk Afnemer kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aange-gaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inacht-neming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoog-ste één maand.
3. De Consument/ Zakelijk Afnemer kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
• te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
• tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
• altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als De Ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
5. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afle-veren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
6. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stil-zwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de Con-sument/ Zakelijk Afnemer deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
7. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afle-veren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden ver-lengd als de Consument/ Zakelijk Afnemer te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
8. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennisma-kingsperiode.
Duur
9. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de Consument/ Zakelijk Afnemer na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het ein-de van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 - Betaling
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de Consument/ Zakelijk Afne-mer verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de Consument/ Zakelijk Afnemer de bevesti-ging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. De Consument/ Zakelijk Afnemer heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermel-de betaalgegevens onverwijld aan De Ondernemer te melden.
3. In geval van wanbetaling van de Consument/ Zakelijk Afnemer heeft De Ondernemer be-houdens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de Consument/ Zakelijk Afnemer kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 - Klachtenregeling
1. De Ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en be-handelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en dui-delijk omschreven worden ingediend bij De Ondernemer, nadat de Consument/ Zakelijk Afnemer de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij De Ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gere-kend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door De Ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geant-woord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Consument/ Zakelijk Af-nemer een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een Consument/ Zakelijk Afnemer zich allereerst te wenden tot De On-dernemer.
6. Een klacht schort de verplichtingen van De Ondernemer niet op, tenzij De Ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door De Ondernemer, zal De Ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen De Ondernemer en de Consument/ Zakelijk Afnemer waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de Consument/ Zakelijk Afnemer woonachtig is in het buitenland.
2. In geval van een geschil zullen De Ondernemer en de Consument/ Zakelijk Afnemer gezamenlijk op zoek gaan naar een onafhankelijke mediator die tot een bindende uit-spraak zal komen. De Ondernemer en de Consument/ Zakelijk Afnemer zullen zich aan deze uitspraak conformeren.
2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 – Aansprakelijkheid en vrijwaringen
1. De Ondernemer is niet aansprakelijk voor schade van Consument/ Zakelijk Afnemer die ontstaat door Consument/ Zakelijk Afnemer onjuist en/ of onzorgvuldig gebruik van het door De Ondernemer geleverde product of de geleverde dienst.
2. De Ondernemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen: ge-derfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en andere gevolg-schade of indirecte schade die het gevolg is van het niet, niet tijdig of niet deugdelijk presteren door De Ondernemer.
3. De aansprakelijkheid van De Ondernemer is beperkt tot de vergoeding van de directe schade die het rechtstreekse gevolg is van een (samenhangende serie van) toereken-bare tekortkoming(en) bij het geleverde product of de geleverde dienst. Deze aan-sprakelijkheid voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat volgens de aansprake-lijkheidsverzekeraar van De Ondernemer voor het betreffende geval wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eventueel door De Ondernemer uit hoofde van de verzekering te dragen eigen risico. Onder directe schade wordt – onder meer – verstaan: de ge-maakte redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de schade; de gemaakte redelijke kosten om de prestatie van De Ondernemer aan de Overeenkomst te laten beantwoorden en de gemaakte redelijke kosten ter voorkoming of beperking van de schade.
4. Als, om welke reden dan ook, de aansprakelijkheidsverzekeraar niet tot uitkering - zo-als bedoeld in lid 3 van dit artikel - overgaat, is de aansprakelijkheid van De Onderne-mer beperkt tot het aankoopbedrag van het product of de dienst.
5. De in dit artikel opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet indien en voor zover sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van De Ondernemer of haar leidinggevend management.
6. Consument/ Zakelijk Afnemer is gehouden om schade beperkende maatregelen te nemen. De Ondernemer heeft het recht om de schade ongedaan te maken of te be-perken door herstel of verbetering van de uitgevoerde Werkzaamheden.
7. Consument/ Zakelijk Afnemer vrijwaart De Ondernemer voor aanspraken van derden (Medewerkers van De Ondernemer en door De Ondernemer ingeschakelde derden daaronder begrepen) die in verband met de uitvoering van de Opdracht schade lijden, welke schade het gevolg is van het handelen of nalaten van Consument/ Zakelijk Af-nemer of van onveilige situaties in diens bedrijf of organisatie.
8. Het bepaalde in de leden 1 t/m 7 van dit artikel heeft zowel betrekking op de contrac-tuele als de buitencontractuele aansprakelijkheid van De Ondernemer jegens Consument/ Zakelijk Afnemer.
General Terms and Conditions BEWUSTMOMS@HOME (as translated via Google translate. For any questions, please contact us via info@kdobox.nl. Dutch law applies).
Index:
Article 1 - Definitions
Article 2 - Identity of The Entrepreneur
Article 3 - Applicability
Article 4 - The offer
Article 5 - The agreement
Article 6 - Right of withdrawal
Article 7 - Costs in case of withdrawal
Article 8 - Exclusion right of withdrawal
Article 9 - The price
Article 10 - Conformity and guarantee
Article 11 - Delivery and execution
Article 12 - Duration transactions: duration, cancellation and extension
Article 13 - Payment
Article 14 - Complaints procedure
Article 15 - Disputes
Article 16 - Liability and indemnities
Article 1 - Definitions
In these terms and conditions, the following definitions apply:
1. Cooling-off period: the period within which the Consumer/Business Customer can make use of his right of withdrawal in the event of internet sales;
2. Consumer: the natural person who does not act in the course of a profession or business and who enters into a (distance) agreement with The Entrepreneur;
3. Day: calendar day;
4. Duration transaction: a distance contract with regard to a series of products and/or services, the delivery and/or purchase obligation of which is spread over time;
5. Durable data carrier: any means that enables the Consumer/Business Customer or The Entrepreneur to store information addressed to him personally in a way that enables future consultation and unaltered reproduction of the stored information .
6. Right of withdrawal: the option for the Consumer/Business Customer to waive the distance contract within the reflection period;
7. The Entrepreneur: the natural or legal person who offers products and/or services (remotely) to the Consumer/Business Customer;
8. Business Customer: the natural person who acts in the course of a profession or business and who enters into a (distance) agreement with The Entrepreneur;
9. Distance contract: an agreement in which, within the framework of a system for distance selling of products and/or services organized by The Entrepreneur, up to and including the conclusion of the agreement, exclusive use is made of one or more techniques for remote communication;
10. Technique for distance communication: means that can be used for concluding an agreement, without the Consumer/Business Customer and the entrepreneur meeting simultaneously in the same room.
11. General Terms and Conditions: the present General Terms and Conditions of The Entrepreneur.
Article 2 - Identity of The Entrepreneur
BEWUSTMOMS @ HOME trading under the names KDOBOX.NL, SNOEPREUS.NL and Pastorie 13, Chamber of Commerce 61981680.
E-mail address: info@kdobox.nl
VAT identification number: NL002168939B96
Grotestraat 13, 5841AA OPLOO
Article 3 - Applicability
1. These general terms and conditions apply to every offer from The Entrepreneur and to every agreement (distance and orders) concluded between The Entrepreneur and Consumer/Business Customer.
2. Before the (distance) agreement is concluded, the text of these general terms and conditions is made available to the Consumer/Business Customer via the following link: https://www.kdobox.nl/l/tac. If this is not reasonably possible, before the (distance) agreement is concluded, it will be indicated that the general terms and conditions can be viewed at The Entrepreneur and that they will be sent free of charge as soon as possible at the request of the Consumer/Business Customer.
3. If the (distance) agreement is concluded electronically, notwithstanding the previous paragraph and before the (distance) agreement is concluded, the text of these general terms and conditions can be sent electronically to the Consumer/Business Customer. -are made in such a way that it can be easily stored by the Consumer/Business Customer on a durable data carrier. If this is not reasonably possible, before the (distance) agreement is concluded, it will be indicated where the general terms and conditions can be consulted electronically and that they will be sent electronically or electronically at the request of the Consumer/Business Customer. otherwise will be sent free of charge.
4. In the event that specific product or service conditions apply in addition to these general terms and conditions, the second and third paragraphs apply mutatis mutandis and the Consumer/Business Customer can always invoke the applicable provision in the event of conflicting general terms and conditions. most favorable to him.
5. If one or more provisions in these general terms and conditions are at any time wholly or partially void or destroyed, the agreement and these terms and conditions will remain in effect for the rest and the relevant provision will be replaced by a new one in mutual consultation without delay. provision that approaches the intent of the original as closely as possible.
6. Situations that are not regulated in these general terms and conditions must be assessed 'in the spirit' of these general terms and conditions.
7. Uncertainties about the interpretation or content of one or more provisions of our terms and conditions must be explained 'in the spirit' of these terms and conditions.
Article 4 - The offer
1. If an offer has a limited period of validity or is subject to conditions, this will be explicitly stated in the offer.
2. The offer is without obligation. The Entrepreneur is entitled to change and adjust the offer.
3. The offer contains a complete and accurate description of the products and/or services offered. The description is sufficiently detailed to enable a proper assessment of the offer by the Consumer/Business Customer. If The Entrepreneur uses images, these are a true representation of the products and/or services offered. Obvious mistakes or errors in the offer are not binding on The Entrepreneur.
4. All images, specifications data in the offer are indicative and cannot be a reason for compensation or dissolution of the agreement.
5. Images accompanying products are a true representation of the products offered. Entrepreneur cannot guarantee that the displayed colors correspond exactly to the real colors of the products.
6. Each offer contains such information that it is clear to the Consumer/Business Customer what rights and obligations are attached to the acceptance of the offer. This concerns in particular:
• the price including taxes;
• any shipping costs;
• the manner in which the agreement will be concluded and which actions are required for this;
• whether or not the right of withdrawal applies;
• the method of payment, delivery and execution of the agreement;
• the term for acceptance of the offer, or the term within which The Entrepreneur guarantees the price;
• the amount of the rate for distance communication if the costs of using the technology for distance communication are calculated on a basis other than the regular base rate for the means of communication used, and;
• the minimum duration of the distance contract in the case of a long-term transaction.
Article 5 - The agreement
1. Subject to the provisions of paragraph 4, the agreement is concluded at the time of acceptance by the Consumer/Business Customer of the offer and the fulfillment of the associated conditions.
2. If the Consumer/Business Customer has accepted the offer electronically, The Entrepreneur will immediately confirm receipt of acceptance of the offer electronically. As long as the receipt of this acceptance has not been confirmed by The Entrepreneur, the Consumer/Business Customer can dissolve the agreement.
3. If the agreement is concluded electronically, The Entrepreneur will take appropriate technical and organizational measures to secure the electronic transfer of data and ensure a safe web environment. If the Consumer/Business Customer can pay electronically, The Entrepreneur will take appropriate security measures to that end.
4. The Entrepreneur can - within legal frameworks - inform himself whether the Consumer/Business Buyer can meet his payment obligations, as well as about all those facts and factors that are important for a responsible conclusion of the agreement ( at a distance). If, on the basis of this investigation, the Entrepreneur has good reasons not to enter into the agreement, he is entitled to refuse an order or request with reasons, or to attach special conditions to the execution.
5. The Entrepreneur will provide the Consumer/Business Customer with the following information with the product or service, in writing or in such a way that it can be stored by the Consumer/Business Customer in an accessible manner on a durable data carrier , send along:
a. the postal address of the branch of The Entrepreneur where the Consumer/Business Customer can go with complaints;
b. the conditions under which and the manner in which the Consumer/Business Customer can make use of the right of withdrawal, or a clear statement regarding the exclusion of the right of withdrawal;
c. the information about guarantees and existing after-sales service;
d. the information included in Article 4 paragraph 3 of these terms and conditions, unless The Entrepreneur has already provided this information to the Consumer/Business Customer before the execution of the agreement;
e. the requirements for terminating the agreement if the agreement has a duration of more than one year or is of indefinite duration.
6. In the case of a long-term transaction, the provision in the previous paragraph only applies to the first delivery.
7. Every agreement is entered into under the suspensive conditions of sufficient availability of the products concerned.
Article 6 - Right of withdrawal
When delivering products:
1. When purchasing products, the Consumer/Business Customer has the option to dissolve the agreement without stating reasons during 14 days. This reflection period starts on the day after receipt of the product by the Consumer/Business Customer or a representative designated in advance by the Consumer/Business Customer and notified to The Entrepreneur.
2. During the reflection period, the Consumer/Business Customer will handle the product and the packaging with care. He will only unpack or use the product to the extent necessary to assess whether he wishes to keep the product. If he makes use of his right of withdrawal, he will return the product with all accessories supplied and - if reasonably possible - in the original condition and packaging to The Entrepreneur, in accordance with the reasonable and clear instructions provided by The Entrepreneur.
3. If the Consumer/Business Customer wishes to make use of his right of withdrawal, he is obliged to inform The Entrepreneur of this within 14 days of receipt of the product by sending an email to info@kdobox.nl. After the Consumer/Business Customer has indicated that he wishes to make use of his right of withdrawal, the customer must return the product within 14 days. The Consumer/Business Customer must prove that the delivered goods have been returned on time, for example by means of proof of shipment. The return can be returned to:
KDBOX.NL
Grotestraat 13, 5841AA OPLOO
Including the packing slip/invoice on which the Consumer/Business Customer indicates which products are in the package, in the original packaging and in undamaged and unused condition.
When the return package arrives, the entrepreneur checks the contents and reports this to the Consumer/Business Customer. As soon as the return order has been approved and checked, the entrepreneur will refund the credit within 14 days.
4. If the Consumer/Business Customer has not made it known after the expiry of the periods referred to in paragraphs 2 and 3 that he wishes to make use of his right of withdrawal. has not returned the product to The Entrepreneur, the purchase is a fact.
When providing services:
5. When providing services, the Consumer/Business Customer has the option to dissolve the agreement without stating reasons during at least 14 days, commencing on the day of entering into the agreement, but at least 7 days prior to the planned performance of the service.
6. In order to make use of his right of withdrawal, the Consumer/Business Customer will follow the reasonable and clear instructions provided by The Entrepreneur with the offer and/or at the latest upon delivery.
Article 7 - Costs in case of withdrawal
1. If the Consumer/Business Customer makes use of his right of withdrawal, the costs of return will be for his account.
2. If the Consumer/Business Customer has paid an amount, The Entrepreneur will refund this amount as soon as possible, but at the latest within 14 days after cancellation. This is subject to the condition that the product has already been received back by the web retailer or conclusive proof of complete return can be submitted. Reimbursement will be made via the same payment method used by the Consumer/Business Customer, unless the Consumer/Business Customer expressly authorizes another payment method.
3. In the event of damage to the product due to careless handling by the Consumer/Business Customer himself, the Consumer/Business Customer is liable for any loss in value of the product.
4. The Consumer/Business Buyer cannot be held liable for a reduction in the value of the product if the Entrepreneur has not provided all legally required information about the right of withdrawal, this must be done before the conclusion of the purchase agreement.
Article 8 - Exclusion right of withdrawal
1. The Entrepreneur can exclude the Consumer/Business Buyer's right of withdrawal for products as described in paragraphs 2 and 3. The exclusion of the right of withdrawal only applies if the Entrepreneur has clearly stated this in the offer, at least in good time before concluding the agreement. mention.
2. Exclusion of the right of withdrawal is only possible for products:
a. that have been established by The Entrepreneur in accordance with the specifications of the Consumer/Business Customer;
b. which are clearly personal in nature;
c. which by their nature cannot be returned;
d. which can spoil or age quickly;
e. the price of which is subject to fluctuations in the financial market over which The Entrepreneur has no influence;
f. for loose newspapers and magazines;
g. for audio and video recordings and computer software of which the Consumer/Business Customer has broken the seal.
h. for hygienic products of which the Consumer/Business Customer has broken the seal.
3. Exclusion of the right of withdrawal is only possible for services:
a. concerning accommodation, transport, restaurant business or leisure activities to be carried out on a specific date or during a specific period;
b. the delivery of which has commenced with the express consent of the Consumer/Business Customer before the cooling-off period has expired;
c. concerning betting and lotteries;
d. the withdrawal period has expired.
Article 9 - The price
1. During the period of validity stated in the offer, the prices of the products and/or services offered will not be increased, except for price changes as a result of changes in VAT rates.
2. Contrary to the previous paragraph, The Entrepreneur can offer products or services whose prices are subject to fluctuations in the financial market and over which The Entrepreneur has no influence, at variable prices. This dependence on fluctuations and the fact that any prices quoted are target prices are stated in the offer.
3. Price increases within 3 months after the conclusion of the agreement are only permitted if they are the result of statutory regulations or provisions.
4. Price increases from 3 months after the conclusion of the agreement are only permitted if the Entrepreneur has stipulated this and:
a. they are the result of statutory regulations or provisions; or
b. the Consumer/Business Customer has the authority to terminate the agreement with effect from the day on which the price increase takes effect.
5. The prices stated in the offer of products or services include VAT.
6. All prices are subject to printing and typographical errors. No liability is accepted for the consequences of printing and typing errors. In the event of printing and typesetting errors, The Entrepreneur is not obliged to deliver the product according to the incorrect price.
Article 10 - Conformity and Warranty
1. The Entrepreneur guarantees, insofar as it is reasonably and equitably possible and can be expected by The Entrepreneur, that the products and/or services comply with the agreement, the specifications stated in the offer, the reasonable requirements of reliability and/or usability and the legal provisions and/or government regulations existing on the date of the conclusion of the agreement.
2. A guarantee provided by The Entrepreneur, manufacturer or importer does not affect the legal rights and claims that the Consumer/Business Customer can assert against The Entrepreneur on the basis of the agreement.
3. Any defects or incorrectly delivered products must be reported to The Entrepreneur in writing within 2 weeks after delivery. The products must be returned in the original packaging and in new condition.
4. The Entrepreneur's warranty period corresponds to the manufacturer's warranty period. However, the Entrepreneur is never responsible for the ultimate suitability of the products for each individual application by the Consumer/Business Customer, nor for any advice regarding the use or application of the products.
5. The warranty does not apply if:
• The Consumer/Business Customer has repaired and/or processed the delivered products himself or has had them repaired and/or processed by third parties;
• The delivered products have been exposed to abnormal conditions or are otherwise handled carelessly or contrary to the instructions of The Entrepreneur and/or have been treated on the packaging;
• The defectiveness is wholly or partly the result of regulations that the government has made or will make with regard to the nature or quality of the materials used.
Article 11 - Delivery and execution
1. The Entrepreneur will take the greatest possible care when receiving and executing orders for products and when assessing applications for the provision of services.
2. The place of delivery is the address that the Consumer/Business Customer has made known to the company.
3. With due observance of what is stated in paragraph 4 of this article, the company will execute accepted orders expeditiously, but at the latest within 30 days, unless the Consumer/Business Customer has agreed to a longer delivery period. If the delivery is delayed, or if an order cannot or only partially be executed, the Consumer/Business Customer will be notified of this no later than 30 days after he has placed the order. In that case, the Consumer/Business Customer has the right to dissolve the agreement without costs. The Consumer/Business Customer is not entitled to compensation.
4. All delivery times are indicative. The Consumer/Business Customer cannot derive any rights from any stated terms. Exceeding a term does not entitle the Consumer/Business Customer to compensation.
5. In the event of dissolution in accordance with paragraph 3 of this article, The Entrepreneur will refund the amount paid by the Consumer/Business Customer as soon as possible, but at the latest within 14 days after dissolution.
6. If delivery of an ordered product proves impossible, The Entrepreneur will make every effort to make a replacement article available. At the latest upon delivery, it will be stated in a clear and comprehensible manner that a replacement item will be delivered. For replacement items right of withdrawal can not be excluded. The costs of any return shipment are for the account of The Entrepreneur.
7. The risk of damage and/or loss of products rests with The Entrepreneur until the moment of delivery to the Consumer/Business Customer or a representative designated in advance and made known to The Entrepreneur, unless expressly agreed otherwise.
Article 12 - Duration transactions: duration, cancellation and extension
cancellation
1. The Consumer/Business Customer may terminate an agreement that has been entered into for an indefinite period of time and which extends to the regular delivery of products (including electricity) or services, at any time with due observance of the agreed cancellation rules and a notice period. of a maximum of one month.
2. The Consumer/Business Customer can terminate an agreement that has been entered into for a definite period and which extends to the regular delivery of products (including electricity) or services, at any time by the end of the definite term, with due observance of - taking the agreed cancellation rules and a maximum notice period of one month.
3. The Consumer/Business Customer may enter into the agreements referred to in the previous paragraphs:
• cancel at any time and are not limited to cancellation at a specific time or period;
• at least cancel in the same way as they entered into by him;
• always cancel with the same notice period as The Entrepreneur has stipulated for himself.
extension
5. An agreement entered into for a definite period of time and which extends to the regular delivery of products (including electricity) or services may not be tacitly extended or renewed for a definite period.
6. Notwithstanding the previous paragraph, an agreement that has been entered into for a definite period of time and which extends to the regular delivery of daily news and weekly newspapers and magazines may be tacitly extended for a fixed term of a maximum of three months, if the Con -sument/Business Customer can terminate this extended agreement by the end of the extension with a notice period of at most one month.
7. An agreement that has been entered into for a definite period and which extends to the regular delivery of products or services, may only be tacitly extended for an indefinite period if the Consumer/Business Customer may cancel at any time with a notice period of at least a maximum of one month and a notice period of no more than three months if the agreement extends to the regular, but less than once a month, delivery of daily, news and weekly newspapers and magazines.
8. An agreement with a limited duration for the regular delivery of daily, news and weekly newspapers and magazines (trial or introductory subscription) is not tacitly continued and ends automatically after the trial or introductory period.
Duration
9. If an agreement has a duration of more than one year, the Consumer/Business Customer may terminate the agreement at any time after one year with a notice period of no more than one month, unless reasonableness and fairness oppose cancellation before the end of the contract. the agreed duration.
Article 13 - Payment
1. Unless otherwise agreed, the amounts owed by the Consumer/Business Customer must be paid within 7 working days after the start of the reflection period as referred to in Article 6 paragraph 1. In the event of an agreement to provide a service, this term commences after the Consumer/Business Customer has received confirmation of the agreement.
2. The Consumer/Business Customer is obliged to immediately report inaccuracies in payment details provided or stated to The Entrepreneur.
3. In the event of non-payment by the Consumer/Business Customer, The Entrepreneur has the right, subject to legal restrictions, to charge reasonable costs made known in advance to the Consumer/Business Customer.
Article 14 - Complaints procedure
1. The Entrepreneur has a sufficiently published complaints procedure and handles the complaint in accordance with this complaints procedure.
2. Complaints about the implementation of the agreement must be submitted fully and clearly described to The Entrepreneur within 7 days, after the Consumer/Business Customer has discovered the defects.
3. Complaints submitted to The Entrepreneur will be answered within a period of 14 days from the date of receipt. If a complaint requires a foreseeable longer processing time, The Entrepreneur will answer within the period of 14 days with a notification of receipt and an indication when the Consumer/Business Customer can expect a more detailed answer.
4. If the complaint cannot be resolved by mutual agreement, a dispute will arise that is subject to the dispute settlement procedure.
5. In the event of complaints, a Consumer/Business Customer must first contact The Entrepreneur.
6. A complaint does not suspend the obligations of The Entrepreneur, unless The Entrepreneur indicates otherwise in writing.
7. If a complaint is found to be well-founded by The Entrepreneur, The Entrepreneur will, at its discretion, replace or repair the delivered products free of charge.
Article 15 - Disputes
1. Agreements between The Entrepreneur and the Consumer/Business Buyer to which these general terms and conditions apply are exclusively governed by Dutch law. Even if the Consumer/Business Customer resides abroad.
2. In the event of a dispute, The Entrepreneur and the Consumer/Business Customer will jointly look for an independent mediator who will reach a binding decision. The Entrepreneur and the Consumer/Business Customer will conform to this ruling.
2. The Vienna Sales Convention does not apply.
Article 16 – Liability and indemnities
1. The Entrepreneur is not liable for damage to the Consumer/Business Customer that arises due to the Consumer/Business Customer incorrect and/or careless use of the product or service supplied by The Entrepreneur.
2. The Entrepreneur is not liable for indirect damage, including: lost profits, lost savings, damage due to business interruption and other consequential damage or indirect damage that is the result of failure, late or improper performance by The Entrepreneur .
3. The Entrepreneur's liability is limited to compensation for direct damage that is the direct result of a (related series of) attributable shortcomings in the delivered product or service. This liability for direct damage is limited to the amount that, according to the liability insurer of The Entrepreneur, will be paid out for the relevant case, plus any deductible to be borne by The Entrepreneur under the insurance. Direct damage includes – inter alia – the reasonable costs incurred to determine the cause and extent of the damage; the reasonable costs incurred to have the performance of The Entrepreneur comply with the Agreement and the reasonable costs incurred to prevent or limit the damage.
4. If, for whatever reason, the liability insurer does not pay out - as referred to in paragraph 3 of this article - the liability of The Entrepreneur is limited to the purchase amount of the product or service.
5. The limitations of liability included in this article do not apply if and insofar as there is intent or willful recklessness on the part of The Entrepreneur or its executive management.
6. Consumer/Business Customer is obliged to take damage-limiting measures. The Entrepreneur has the right to undo or limit the damage by repairing or improving the Work performed.
7. Consumer/Business Customer indemnifies The Entrepreneur against claims from third parties (including Employees of The Entrepreneur and third parties engaged by The Entrepreneur) who suffer damage in connection with the execution of the Assignment, which damage is the result of the act or omission of Consumer/Business Customer or from unsafe situations in his company or organisation.
8. The provisions of paragraphs 1 to 7 of this article relate to both the contractual and extra-contractual liability of The Entrepreneur towards the Consumer/Business Customer.